Selipar.

Selamat pagi dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Semoga hari anda semua bermula dengan indah. Sekarang aku lebih suka menulis entry-entry aku dengan menggunakan tulisan yang lebih skema, padat dan tersusun. Jika dahulu aku tidak suka akan mereka yang terlau skema, kini aku semakin menyukai gaya skema. Namun aku masih tidak mengamalkan sikap meletak sikat di poket belakang mahupun menulis diari di kala bosan. Aku hanya suka menulis blog.

Jumaat lepas aku ke masjid. Aku jumpa sepasang selipar.

Ini contoh sahaja.


Seliparnya adalah sejenis selipar yang diperbuat dari getah. Selipar berjenama 'Bowling'. Dan pada selipar itu, wujud sepasang mangga. Mangga kunci. Dirangkum bersama untuk mengunci sepasang selipar tersebut, dengan kemas, utuh dan jitu. Dan di sebelah selipar 'Bowling tersebut, wujud selipar aku. Selipar 'Nike'. Aku beli dekat Al-Ikhsan, asli, bukan tiruan, dan mahal. Aku terpana.

Dalam hati ini terdetik, tak semua mampu bersenang-lenang seperti kita.

Hargai apa yang ada.

No comments:

Post a Comment