Terkenang.

Itu hari gua ada baca buku 'Growing Up in Trengganu' karya Awang Goneng. Buku ni memang best. Untuk mereka yang bergelar rakyat Trengganu, bacalah buku ini, nescaya, gua jamin, lu sume mesti fikir Trengganu ini negeri yang unik jugak. Kaya dengan bermacam benda yang boleh buat negeri lain tertarik nak merasainya berbanding nak jadik hebat dalam merempit, meminah rempit yang sekarang ni tengah menjadi wabak macam wabak malaria kat Trengganu sekarang ni. Gua boleh layan lagi mat-mat rempit.

K-Pop, pergh, gua persetankannya.

Dalam buku ni ada bilang, "the sounds you grow up with always remain, no matter how far you've travelled, how changed your life may be."

Ayatnya biasa, tapi kesannya mendalam.

Sejak gua kecil sampai besar gedabak macam sekarang, gua tak pernah lupa bunyi angin pantai tepi rumah gua yang selalu bunyi 'fuuuuuu, fuuuuuuu' bila bergesel dengan celah tingkap rumah yang tertutup.

Bilik gua kat universiti gua ni ada kipas berdiri tu. Budak lama yang tinggal kat bilik gua ni ada tinggalkan kipas tu. Gua tanya geng dia nak pakai, dia kata pakaila dulu. Itu hari gua nak cepat pergi Bentong, gua sangkut baju di kipas tu bagi kasi cepat kering. Biasalah, tak ada bini. Hidup tak terurus.

Sekali angin bergesel dengan baju, keluar bunyi sama macam bunyi angin pantai tu.

Gua sentimental beb.

Nota kaki : semalam Trengganu kalah bola, nanti final Piala FA gua doakan Trengganu menang.

No comments:

Post a Comment