Pernah Lihat Soap?

Pernah lihat SOAP? Bukan sabun lah. SOAP. Takkan tak pernah tengok? Sebenarnya aku pun baru tengok mende ni. SOAP adalah sebuah rancangan television popular Amerika yang berbentuk sitkom di mana ia disiarkan oleh rangkaian syarikat penyiaran ABC sekitar tahun 1977 hingga 1981. Sitkom ini tersangatlah kelakar bagi aku. Walaupun aku masih tidak dilahirkan oleh ibuku pada tahun ia disiarkan, namun aku terjumpa sedutan-sedutan dari rancangan ini sewaktu aku menggodek-godek You Tube. Pada mulanya, aku mencari video-video klip yang memaparkan aksi-aksi ventriloquist. Bermula dari Terry Fator, Jeff Dunham, dan kemudian Jay Johnson. Oleh kerana Jay Johnson ni lah aku terjumpa rancangan SOAP ni. Jay Johnson membawa watak Chuck dalam rancangan sitkom pupular Amerika ini. Chuck adalah seorang ventriloquist yang taksub dengan patung-patungnya.



Dan patung-patungnya sememangnya kelakar. Billy Crystal muda lagi dalam rancangan ni.


Ini video pertama yang aku lihat ketika aku mula-mula gatal hati ingin mengenal rancangan SOAP.



Apa yang kelakarnya?

Aku rasa video ni kelakar bila bapak dengan abang dia macam terkejut dengan kebolehan Bob(patung Chuck) meneka ashtray dan buah epal tanpa melihatnya. Sedangkan Chuck yang tengok. Ape ke bengap lah bapak dia dan abang dia. Haha.

Dah nama cerita. Takkan la bengap betul. Kena la buat-buat bengap mungkin. Kan? Lainla kisah benar. Mungkin bengap betul.

Ini pulak video yang kelakar jugak. Memaparkan kefanatikan Chuck dengan patungnya. Haha.



Kelakar campur bangang. Resepi terbaik melariskan rancangan.

No comments:

Post a Comment